Je wil een geschikte bedrijfsnaam kiezen: uniek, krachtig, relevant, herkenbaar… Hoe omschrijf je met één naam jouw bedrijf? Een woord waarin jouw doelgroep meteen weet waarvoor je staat. Met deze naam wil je professionaliteit uitstralen. Je wil dat mensen je onthouden, een naam die blijft hangen. Als de naam wordt uitgesproken dan ben je trots dat dit joúw naam is.
In deze blog nemen we je mee hoe wij zijn gekomen tot de naam Instaat. We vertellen over onze aanpak en tips, de brainstormsessies en waarom wij voor deze naam hebben gekozen. Met deze blog hopen we jou te inspireren.
Een aantal jaar geleden ontstonden de ideeën al, maar in januari 2022 werd het concreet: een eigen bedrijf starten. Waarom was dat hét moment? Meer ervaring, groter netwerk, veel geleerd, het vertrouwen is er. We hadden het gevoel klaar te zijn om een volgende stap te zetten. En misschien wel de belangrijkste reden: veel tijd en energie erin willen steken.
We stelden een bedrijfsplan op om onze ideeën te concretiseren. Zo werd de visie voor de komende jaren duidelijk. Onderstaande vragen werden beantwoord:
De antwoorden op bovenstaande vragen dienden als input voor onze bedrijfsnaam. Belangrijk hierbij is dat alle ideeën in je hoofd uitgeschreven worden. Neem de tijd en laat de antwoorden bezinken. Herschrijf het plan, vraag om feedback en herhaal. Een plan is nooit af, realiseer je dat het een dynamisch document is.
En, zie je jouw eigen onderneming al voor je?
Voor ons het leukste onderdeel en iets waar we naar uitkeken. Het mocht van alles zijn, denk groot en buiten de kaders! En zo gingen we van start met het bedrijfsplan in ons achterhoofd. Met pen en papier begon onze brainstormsessie. Alles wat in ons op kwam schreven we op.
2 weken en meer dan 50 “geeltjes” later….
Het resultaat: een lange lijst aan bedrijfsnamen die affiniteit hadden met de techniek en arbeidsbemiddeling. Hierin werd geschrapt en weer nieuwe namen toegevoegd. Uiteindelijk was het de bedoeling om de lijst korter te maken, maar door het filteren ontstonden er nog meer ideeën. Zo pakten wij het aan:
Denk goed na wat je wil uitstralen naar je doelgroep. Kort en bondig was één van onze voorwaarden. Hoe eenvoudiger, hoe makkelijker uit te spreken. Wij hebben gelet op de bruikbaarheid voor content, ruimte voor groei en uitbreiding van de dienstverlening. Ook moet het makkelijk te onthouden zijn. Blijf vooral dichtbij jezelf, want jij moet het kunnen waarmaken en er in geloven.
Na het filteren bleef een top 5 van bedrijfsnamen over. Deze namen deelden wij met onze doelgroep, ondernemers, familie en vrienden. De volgende vraag hebben wij voorgelegd: “Welke associatie hebben jullie met dit woord?” In gedachten hadden wij een aantal kernwoorden die wij hoopten te horen: mensen, positief, netwerken, krachtig, ontwikkelen, in actie komen. De beste match? Instaat!
Wij staan achter de betekenis. Het is een krachtige en positieve naam. Regelmatig horen we in dagelijkse gesprekken dat in staat zijn wordt gebruikt. Hierin hopen we dat wanneer onze doelgroep dit woord gebruikt, de link naar ons gelegd wordt. We dragen met trots deze naam.
In staat zijn gaat over dat je capabel en bij machte bent, dat je iets kunt. Als bedrijf willen we onze doelgroep hierin stimuleren. Wij hebben gekozen voor de slogan: samen tot méér in staat. Samen staat voor technici, partners en onze eigen collega's.
Wij zijn ervan overtuigd dat we samen meer kunnen bereiken.
Wil je ook starten als ondernemer in de techniek? Zit je midden in het proces en zoek je iemand om mee te sparren? Wij staan open voor advies, ondersteuning en denken graag met je mee! Tenslotte ben jij tot meer in staat.
technici bemiddeld bij onze partners
adviseurs gedetacheerd bij onze partners
samenwerkingen met partners